GOD JUL

Kvällen före julafton jobbade jag (på KLT,s trafikledning). Det är ju faktiskt årets största resdag. Eftermiddagen gick bra, men kvällen blev riktigt jobbig. Från kl.19.15 var jag själv och det blev störningar i tågtrafiken med förseningar på runt en halvtimma och en del turer blev inställda och som jag fick ersätta med bussar. Jag pratar nu om Stångådalsbanan som under längre tid dragits med mycket bekymmer. Hursomhelst – i skrivande stund är det julafton och jag är ledig. Jag har pratat med min son som är i Kuala Lumpur i Malayisa. Om en stund skall vi (min fru och jag) titta på Kalle Anka och hans vänner (obs! inte Anna Anka:)

Sen skall vi åka hem till svågern med fru, där också svärföräldrarna och styvsonen möter upp, för att äta julmat och byta julklappar – ja, en traditionell julafton helt enkelt. GOD JUL till er alla. En av dom finaste jullåtarna tycker jag är ”Last Christmas” med Wham som här följer

http://www.youtube.com/watch?v=3354flS1KJs


Kommentarer
Postat av: Nettan-Saknaden

Sv: Detsamma

2009-12-24 @ 17:34:55
URL: http://glutiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0