GOTT NYTT ÅR

Nu lämnar vi 00-talet. Ett decennium fyllt av dramatik. Jag tänker bl.a. på 11 september med efterföljande krig och bekämpning av terrorism, Sveriges utrikesminister Anna Lind som mördas, tsunamin i Indiska Oceanen som dödar över 300 000 människor, varav jag kände en som omkom med hela sin familj. USA får sin första svarta president, Obama, som ger många hopp om en bättre värld. Vi får en finanskris och det största börsraset på 100 år med djupgående konsekvenser för många. Nu vänder vi blad. Ett nytt decennium börjar. Med nya förhoppningar och nya mål. Jag önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År. Själv ska jag börja det nya året med att jobba tre pass på raken. Men i kväll är det nyårsafton, vi har varit nere vid hamnen och sett det traditionella fyrverkeriet. Nu väntar vi bara på det ”magiska” klockslaget. Nostalgiker som jag är avslutar jag med den gamla ABBA-låten ”Happy New Year” http://www.youtube.com/watch?v=dcLMH8pwusw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0