SAAB



Eftersom jag är SAAB-ägare sedan drygt fyra år har jag följt företaget speciellt i år. I skrivande stund är det bara några timmar kvar till GM skall avgöra SAAB,s framtid. SAAB är en utmärkt bil. Jag är mycket nöjd med min 9.5:a. Problemen som nu kommit till sin spets är ju i grund och botten att vi globalt sett haft och har överkapacitet. Med finanskrisen och lågkonjunkturen ovanpå det har problemen blivit akuta. Till och med dom stora Amerikanska jättarna GM, Ford och Chrysler har gått ner på knä och fått be om statliga stödpaket. Inte så konstigt att lilla SAAB hamnat i ett taskigt läge. Jag hoppas Kineserna går in och räddar märket. Och från olika håll sägs det ju att det pågår förhandlingar. Skall bilmärket överleva måste man få upp volymerna ordentligt. Och det kan man få på den jättelika Kinesiska marknaden – en bilmarknad som också skulle må bra av SAAB,s teknologi. Kolla in den nya 9.5:an som tagits fram på http://www.automotorsport.se/news/18907/saab-9-5--20-nya-bilder/ . När du sett lite mer kanske du också hoppas att SAAB får leva vidare.


Kommentarer
Postat av: Thimmy

Jag har nog aldrig sett en Saab i Malaysia eller i Asien for den delen. Daremot ser jag Volvo lite titt som tatt.

2009-12-15 @ 14:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0