Inspiration och musik

Har jobbat helg och är ledig några dagar. För en del innebär det att ligga på soffan och softa. För mig innebär det att hinna med en massa saker. Och då menar jag inte bara vanliga hushållgöromål. Jag skall hinna plöja igenom en massa artiklar bl.a. i en tidning som heter Framtider med rubriker som ”Att forma goda hypoteser om framtiden”, ”Det demografiska spöket”, m.m. Jag skall också producera en artikel om framtidens infrastruktur. Låter det tråkigt? Själv tycker jag det är jätteintressant och kul, även om det i vissa stycken också är jobbigt. Emellanåt använder jag dock datorn för ren avkoppling och njutning. Jag brukar lyssna på en webbradiokanal som heter WOLFFM.COM. YouTube är också en guldgruva när det gäller gammal go musik. Här ett exempel med länk till Foreigner och en Live-show 2002. Sångaren Lou Gramm når tonmässigt inte lika högt som på 80-talet, men det är ändå njutbart. För att komma till sin rätt skall den spelas högt – helst med hörlurar. http://www.youtube.com/watch?v=A1LseoI2_bw

Kommentarer
Postat av: Thimmy

Framtidens infrastruktur later ju mycket intressant! Men ja, manga tycker nog att det later dodstrist. Nar jag sager att jag vill bli nationalekonom sa blir folks forsta reaktion "oj va trakigt de maste va"... och da har jag inte ens namnt guldmyntfoten eller inflationens effekter pa tillvaxt. Jaja, glom inte att skicka artikeln till mig sen.

2009-02-15 @ 18:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0