En vecka efter flytten

Det har nu gått en vecka sedan vi flyttade. Folk vi träffar frågar "hur trivs ni"? Sanningen är : vi vet inte än!!! Man måste ju få upp alla grejer, komma iordning och därefter hinna känna efter hur det känns. Förmodligen tar det kanske ett par månader innan man kan ge något bra svar om hur man trivs. Vi var ju väldigt inbodda i Ruda och nu upptäcker man ju störmoment nästan dagligen. Kontakter som sitter på "fel" ställe, möbler och tavlor som man inte kan placera så man blir nöjd, inneväggar av gipsskivor som gör att man inte kan hänga upp det där skåpet där man vill o.s.v. När man gick ut i Ruda mötte man (för det mesta) kända ansikten. Nu känner vi inte våra grannar (undantaget brorsan som bor ett stenkast bort). Så - som sagt, vi får ge det lite tid. Tilläggas bör att vi av dom människor vi känner i den här stan har vi blivit mycket väl mottagna, vilket självklart känns mycket bra. Den här gången hakar jag på en remix med London Beat och låten I´ve Been Thinking about You : http://www.youtube.com/watch?v=eboqIuXNeg8


Kommentarer
Postat av: Kristina

Så sant, det tar ett tag att bo in sig...

Att vänja sig vid allt nytt och att helt plötsligt bli en i mängden:)

Ruda är mysigt, men så var det för oss när vi flyttade hit. Fast vi kände att vi hade kommit hem redan första natten...

Nu vet jag dock inte alls vad jag känner längre:(

Blir nog så något år framöver kan jag tänka mig.



Kram till er båda

Kristina

2009-06-26 @ 00:38:08
URL: http://branden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0