NU är jag tillbaka

Det blev lite längre uppehåll än vad jag trodde det skulle bli. Men som jag berättat tidigare har vi ändrat på vårt boende på så sätt att vi ska ha en lägenhet i Ruda och en liten övernattningslägenhet i Oskarshamn (se förklaring/bakgrund 18 december – Få tillvaron att fungera). Lägenheten i O-hamn får vi dock inte förrän i april, så f.n. är det Ruda som gäller.

Och här tar det alldeles för lång tid att få igång en internetuppkoppling. Tre veckor är definitivt inte acceptabelt. Det här borde våra lokalpolitiker och samhällsföreningen ta tag i.

Tänk vilka problem det kan bli för ett företag som flyttar hit. Ingen skugga faller över vår Internetleverantör, Högsbynät. Dom är fantastiska. Däremot är både dom och slutkunden beroende av Skanova (och deras underleverantör Relacom) som sköter uppkopplingen till själva kabelnätet. Dom skryter med att dom har ”ett starkt servicekoncept”. Men hallo?! Tre veckors väntetid! Det servicekonceptet gäller uppenbarligen inte i Högsby kommun. Men nu är jag/vi online igen. Jag skall försöka vara lite vassare och kanske mer provokativ i fortsättningen. Tillvaron är ju full av intressanta frågor och ämnen. Men jag skall försöka undvika göra som Fleetwood Mac uppmanar till i ”Little Lies” http://www.youtube.com/watch?v=-wwttxW5hMg 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0