Finare gräsmattor

När jag läste tisdagens OT blev jag riktigt glad. Där står att kommunen i sommar skall ha fyra personer för att sköta allmänna grönytor. I fjol var jag nog först ut med skarp kritik då man tog bort gräsklippning och blommor. Sedan kom kritiken slag i slag från olika håll. Det är glädjande att man lyssnat och förstått att folk anser det viktigt att det ser snyggt ut i våra samhällen. I brev till kommunen har jag skrivit att dessa kostnader bör ses som en god investering. Det kan inte vara meningen att Mikael och andra skattebetalare skall åka runt och klippa allmänna ytor ideellt. Lyssna på R.E.M. med den stämningsfulla ”Everbody Hurts” : http://www.youtube.com/watch?v=IPZzWYkdS6Y


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0