Förändringar

I föregående inlägg pratade jag om för 50 år sen och fram till nu. Jag försökte också locka till diskussion om vart vi är på väg i ett 50-årsperspektiv framåt. Ingen hade lagt någon kommentar vilket förvånade mig mycket. Inte kan det väl bara vara jag som tycker detta är intressant? Kanske jag var för snäv när jag kopplade frågan till vårt lilla hörn av världen (Ruda och Högsby kommun). Fast även vi här ute på vischan påverkas ju i allra högsta grad av förändringens vindar. Inte bara vad gäller lokala förändringar som mindre antal både innevånare och affärer utan också den tekniska utvecklingen till exempel. Tänk bara på hur det förändrats i våra hem dom senaste 10 – 15 åren. Dom flesta har fler TV-kanaler, mobiltelefon, dator med Internetuppkoppling bara för att nämna något. På det politiska planet står det inte heller stilla precis. 1991 upplöstes Sovjetunionen och sedan dess har Europeiska Unionen vuxit och tagit en fastare form. En union som ju vi svenskar är en del av sedan 1995 och vars beslut många gånger berör även oss i lilla Ruda och Högsby kommun. Inte är det väl någon som tror att ”nu är allt färdigutvecklat”. Nej, tvärtom är det nog så att förändringstakten accederar. Dom närmaste årtiondena gäller det nog att hålla i hatten – för det kommer att hända väldigt mycket i en väldig takt på en väldig massa områden.

Kommentarer
Postat av: Thimmy Bagfelt

Jag skulle vilja papeka att utveckling ar inveckling! Det ar svart att spekulera i framtiden. En sak som alltid slar fel i science fiction ar laser-pistoler. Jag tror att laserpistolerna aldrig kommer att bli verklighet, iallafall inte i den utstrackning dom anvands i science fiction.

2008-10-04 @ 15:56:29
Postat av: kristina

Thimmy, där har du nog rätt.

Nole, hoppas att ni fick brevet.

Jag har varit dålig på att diskutera men skall skärpa mig på den fronten.

Ha det bra

MVH

Kristina

2008-10-06 @ 20:12:12
URL: http://www.branden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0