Rörande engagemang då 83-åring förvann

 

Vid 13-tiden på lördag den 4 januari försvann en 83-årig man efter det att han lämnat bostaden i RUDA för en promenad. Redan från sena eftermiddagen samma dag letade ett betydande antal poliser, Missing people och allmänheten natt och dag i trakterna kring RUDA.

På måndagen sattes även helikopter in i sökandet. (Skulle gjort dagen före om vädret tillåtit).

 

Jag är djupt imponerad och rörd till tårar av det engagemang och empati som en bra bit över 100 personer visade i en sådan här situation – poliser såväl som civilister organiserade genom Missing people. Man letade oavbrutet i ur och skur under nästan tre dygn. På tisdagen hittades mannen –tyvärr död. http://www.barometern.se/nyheter/hogsby/83-aring-hittad-dod(4096590).gm

Orsaken är i skrivande stund okänd. Tankarna går till hans nära och kära.

 

Jag har blivit medlem i Missing people och betalat 250 kr för ett år. http://missingpeople.se/

Efter att ha sett dom i aktion i ”mitt” lilla samhälle förstår jag vilken enorm tillgång dom är genom att engagera och organisera ett betydande antal människor. Fantastiska människor som bl.a. genom sociala medier hörsammat uppropet och en del åkt långa sträckor och ställt upp för medmänsklighetens skull.

Här en länk till en av Cornelis Wreeswijk finaste sånger ”En stund på jorden” http://www.youtube.com/watch?v=SjDNilxooE4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0