Besökt England för första gången

Årets semesterresa gick till England. Vi flög från Landvetter (Göteborg) och landade
på Gatwick söder om London. Sen tog vi en taxi ner till Brighton för att snabbt
och smidigt komma till rätt adress där min son och fru tog emot oss. Dom bor
och jobbar där numera. Några mycket intensiva och intressanta dagar följde för
att bl.a. bekanta oss med Brighton som är en mycket fin sommarstad vid södra
kusten.
 
 Jag och Thimmy på den berömda piren med Brighton i bakgrunden
 
 Vi avsatte en heldag för besök i London också. (Rekommenderar mer än en dag). Hur som helst - tåget upp till London tog ca 50 minuter.
 
Rejält långa tåg!!!
 
 Sedan vidare med en guidad bussresa  (dubbeldäckare utan tak på övre våningen),
följt av en guidad båttur på Themsen.
 
 
Thimmy, Sarah och Kicki på Themsen.
 
 

 Vi hann (förutom ett restaurantbesök) även besöka Madame Tussauds Vaxkabinett innan vi tog en klassisk stor och fyrkantig  s.k. Black-cab (d.v.s. säga taxi) tillbaka till Victoria station och ett sent kvällståg till Brighton.

 

 Thimmy tog ett snack med Putin...
 
...och jag med George Clooney :)
 
Inte speciellt snygg - men mycket praktisk Londontaxi! Förarna har upp till 4 års utbildning.

Våra hjärnor var "helbombarderade" med intryck dessa dagar. Men det var en mycket, mycket trevlig resa. Och då menar jag hela resan med allt vad vi fick uppleva. Avslutar med London Beat och I`ve been thinking about you : http://www.youtube.com/watch?v=fg-soYQr69M

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0