Vacker musik

 
Kära läsare. Jag har inte skrivit på ett bra tag nu. Det beror helt enkelt på en skada i armarna som nästintill gjort det omöjligt att skriva. Nu har jag varit under behandling en tid med bl.a. sjukgymnastik och fått kortisonsrutor. Så nu är det åtminstone möjligt att sitta vid datorn, om än kortare stunder.
 
Ikväll lördag är det final i Eurovision song Contest dit ju Sveriges Måns Zelmerlöw tagit sig med låten Heroes.Även om den inte får mig att "gå igång på alla cylindrar" så tycker jag som dom flesta att det är en av topplåtrana i årets tävling. Modern, ett mycket bra framförande och snygg scenografi. https://www.youtube.com/watch?v=-msutN_OkU4 
 
En av dom vackraste melodierna som någonsin gjorts i dom här sammanhangen vill jag påstå är Norska Secret Garden med låten Nocturne (1995). För fördjupad upplevelse - sätt på hörlurana och njut. https://www.youtube.com/watch?v=pShp8Liffa4 

Kommentarer
Postat av: Thimmy

Måns Zelmerlöws 'Heroes' är slätstruken och tråkig. Secret Gardens 'Nocturne' är bra. Dom bästa musikaliska verken är inte med i Eurovision.

2015-05-23 @ 17:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0