Världens härskare

Vadå, vad surrar jag om nu? Jo, i "mitt-gå-igenom-arbete" inför flytten hittar jag en massa gamla saker. Idag hittade jag bland annat min gamla samling av tidningen "Komputer för alla" där det fanns med en bilaga om Microchipset. Det presenteras som århundradets (läs 1900-talets) största uppfinning. Och nog ligger det mycket i det. Tänk vilken betydelse det har för vår vardag: microchips kontrollerar trafikljus och världens ekonomiska transaktioner. De kontrollerar flygplan, telefonsamtal, TV-sändningar m.m. Och utan microchipset hade vi inte haft våra datorer som t.ex. gett oss Internet. Så visst ligger det mycket i rubriken "världens härskare". Förresten, visste ni att 1995 låg Sverige på femte bästa plats i världen vad gäller antal anslutna till Internet med hela 9 per 1000 invånare. Island låg på första plats med 18 per 1000 invånare. Woow:) Och vid den tiden satt (dom lyckligt lottade) uppkopplade med modem. Bredband var ett för det stora flertalet ett okänt begrepp. Ja, för många var hela Internetgrejen väldigt diffus. Tänk vad tiderna ändras. Vad månne 2000-talets största uppfinning att bli? Är det någon som är benägen att gissa? Den digitala världen tränger sig på. Kolla här bara : http://www.youtube.com/watch?v=tv2NrPZaiiE


Kommentarer
Postat av: Nettan

Sv:Tack så mycket:)

2009-06-05 @ 12:22:16
URL: http://glutiz.blogg.se/
Postat av: kristina

Går det bra med flytten?



Såg att Kicki var ute och cyklade häromdagen:)



Kram

Kristina

2009-06-12 @ 11:24:04
URL: http://branden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0