Svensktoppen

Det är en stor dag i dag vad gäller svensktoppen. ÄNTLIGEN åker ”Du är min man” ut. Det sannerligen hög tid efter att envist ha hängt kvar i fem och ett halvt år, vilket en överväldigad majoritet intervjuade personer på radion håller med om på söndagsförmiddagen. Det är för mig obegripligt att denna tråkiga slagerdänga hängt med så länge. Svensktoppen hör inte till min musikgenre. Därför skrattade min fru gott när jag blev utvald att delta i juryn under fyra veckor med sista röstningen förra veckan. Då var mitt förstahandsval ”utmanaren” Rise to the Occasion” med BWO. Videon är ganska kass, men låten är någorlunda hyfsad. I alla fall enligt mitt tycke, på den listan, den veckan. Eller vad tycks…? http://www.youtube.com/watch?v=HLJab2SsEF0 Tyvärr gick det inte så bra för den.


Kommentarer
Postat av: Thimmy

Jag tycker att bade laten och videon var ratt och slatt trakiga, med undantag for den flintskalliga snubben med stora glasogon och enormt skagg. Han var lite skrattretande, speciellt for att han inte har for avsikt att se sa lojlig ut. Men jag vet ju inte vad du hade att jamfora med.

2009-11-11 @ 14:46:50
Postat av: Göran

Men snälla Thimmy, det är ju Alexander Bard, svensk popikon med flera försök att ta sig till Melodifestivalen bakom sig bland annat. Springer omkring i shorts även på vintern och beter sig allmänt fånigt. Det här är hans image sedan många år och han menar fullaste allvar med den, vad jag förstår.



Ha det för övrigt bra där borta i ditt nya land och med din nya familj. Bra för genpoolen ;-), bl.a.



Pappas kompis och Kikkis farbror, Göran

2009-11-13 @ 12:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0