Är Juholt den rätte?

Min son frågade mig –”pappa, känner du Håkan Juholt”? Nja, sa jag – känner honom är väl att ta i. Men jag har träffat honom och pratat med honom några gånger. Bland annat när han jobbade på Nyheternas redaktion i Högsby . Han dök han upp ibland och intervjuade mig då jag var aktiv S-politiker på lokalplanet och i ortens samhällsförening. Jag upplevde honom som en trevlig prick – lätt att prata med. Även han var ju aktiv S-politiker, men att han skulle bli partiledare för Socialdemokraterna en dag – det hade jag nog aldrig vågat gissa.

 

Det skall bli väldigt intressant att se hur han klarar sin nya roll. En sak är säker – det blir ingen lätt uppgift. Jag har lämnat S-politiken bakom mig, men jag lyckönskar ändå Håkan.

Vad kan väl passa bättre till detta än ”Ambitions” med Donkeyboy : http://www.youtube.com/watch?v=P8ek0Q24-oE

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0