Oroad över framtida regiongränser



En karta över Kalmar län! So what? Jo, den här kartan publicerdes häromdagen efter att Oskarshamn fattat beslut om att acceptera att tillhöra en framtida sydostregion. Någon som alla grönfärgade kommuner gjort. Dom rödfärgade har (om man skall tro denna karta) valt att vilja tillhöra Östergötland. Att Västervik, Vimmerby och Hultsfred skulle välja så är inte speciellt förvånande. Men det är VÄLDIGT märkligt om Högsby kommun skulle få regiongräns mot Oskarshamn, Mönsterås och övriga södra Kalmar län. Det är ju däråt vi i huvudsak är orienterade vad t.ex. gäller arbetsmarknad, utbildning och vård. Som Högsby kommunbo blir jag djupt oroad.Varför inte lyssna på Dire Straits och den stämningsfulla låten Why Worry. http://www.youtube.com/watch?v=GlxODHkpCIU

Kommentarer
Postat av: Birger

Tjänare hörru! Jag tycker du har helt rätt! Det kommer gå åt fanders! D: Nedrans!

2011-11-30 @ 10:09:08
Postat av: En elev

Hej Jan-Olof, jag tycker att din blogg är väldigt intressant och jag har valt den för ett skolprojekt.

2011-12-02 @ 09:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0