Bee Gees


 
När jag satt och åt häromdagen hade jag radion på i bakgrunden. Ur den kom en absolut underbar låt med gruppen Bee Gees som heter Alone. Lyssna här (helst med hörlurar) : http://www.youtube.com/watch?v=HBwqiq1PN0E  Det är något alldeles speciellt med deras sound. Av dom Australiska bröderna Maurice, Barry och Andy Gibb är nu bara en kvar i livet. Men deras musik är nog odödlig. Dom höll på i fyra årtionden med blues, pop och discomusik. För mig och min generation är låtar som "Stayin' Alive", "Night Fever" och balladen "How Deep Is Your Love" från filmen Saturday Night Fever tydliga minnen från 1977. 1979 släpptes albumet Spirit Having Flown som blev en gigantisk succé och gav gruppen hits med "Tragedy" : http://www.youtube.com/watch?v=sg5EWSdSgOY
Det är fantastiskt med musik. Den kan göra en glad eller ledsen och trigga igång minnen. Tack och lov för t.ex. YouTube som är en nästintill outtömlig "skattkista".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0