Gott Nytt År

 
På julafton visas Kalle Anka och hans vänner i svt sedan 60 år tillbaka. På nyårsafton visas grevinnan och betjänten i svt sedan 50 år tillbaka. För stora delar av Sveriges befolkning är det tradition att se dessa program.
 
1950- och -60-talen var fantastiska årtionden för hela västvärlden. Man hade en fantastisk framtidstro. Mycket fantastisk musik skapades också. Jag skall inte fördjupa mig i detta, för då kommer jag väl att sitta hela natten och skriva en jätteuppsats.
 
Jag önskar just nu bara dela med mig av ett litet smakprov med artisten Arhur Conley med låten Sweet Soul Music från 1967. Släng på dig hörlurarna, lyssna på soundet och spana in stilen. Man kan inte annat än bli glad: https://www.youtube.com/watch?v=sp3JOzcpBds . Långt senare gjorde både Bruce Springsteen och Rod Stewart covers på denna låt. Men dom får du själv hitta på YouTube. Nu önskar jag alla ett Gott Nytt År.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0