Livet rullar vidare...

 

Har börjat jobba igen efter fyra veckors semester. I slutet av augusti skall jag ha en vecka till. Livet rullar vidare. Det känns bra! En del människor känner sig fast i "ekorrhjulet". Jag skall i ärlighetens namn medge att jag tidigare i livet haft sådana tankar också. Men jag har liksom knatat på. Inte minst för att jag måste försörja mig. Jag började en gång med två tomma händer och bara haft mig själv att lita på. Bit för bit har jag tagit mig fram och idag tycker jag har det riktigt bra.

 

Jag gillar mitt jobb som trafikledare, även om det av och till är riktigt påfrestande. Den goda relationen med kollegor, bussförare, tågvärdar och kunder betyder mycket. Kicken man får när man efter mycket möda lyckas lösa problem känns riktigt bra.

 

I höst får vi en ny bussflotta i trafik och en del förändringar sker bland våra entreprenörer. Det känns lite spännande. Lite "mörka moln vid horisonten" finns i form av brist på bussförare.

 

Men livet är ju inte bara jobb. Att ha ett ombonat hem där man kan "ladda batterierna" är viktigt, liksom relationerna till nära och kära. Man skall sannerligen heller inte underskatta att "odla" sina fritidsintressen. För mig handlar det bl.a. om att tillfredsställa min ständiga kunskapshunger genom böcker, titta på dokumentärer, kunskaps program och internet. Man liksom växer som människa och livet blir aldrig tråkigt. För det finns så enormt mycket att lära och ta del av.

 

Det ska va gött o leva...eller hur: https://www.youtube.com/watch?v=E0Aj37ml8QI

 


Kommentarer
Postat av: Thimmy

Jag har aldrig traffat nagon som inte tycker att det ska va gott att leva, men asikter skiljer sig ofta om hur man lever gott.

2017-07-27 @ 18:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0