Besökt Island

I sommar har min fru och jag besökt Island för första gången. Huvudanledningen var att sonen Thimmy och hans fru Sarah bor där f.n. Och då passade vi på att åka dit i samband med min födelsedag. Vi lyfte från Arlanda i 30 graders värme och efter drygt tre timmars flygning landar vi på Island (Keflavik) med endast 7 grader, småregn och ganska kraftig vind.

 

Thimmy och Sarah hade förberett en hel del. T.ex. en hyrbil. Så vi började med att åka in till Reykjavik där dom bor. Under en veckas tid åkte vi alla fyra tillsammans sedan runt i stort sett hela ön. En fantastisk upplevelse.

 

Fiket där Sarah jobbar hade en kompis (från Indonesien) hjälpt till att göra en födelsedagstårta till mig, med svenska flaggan i.

Dom underjordiska källorna är häftiga...

 

 

… för att inte tala om fantastiska vattenfall.

 

 Här beger vi oss ut från den lilla orten Husavik på norra Island för att delta i valsafari.
 

Här ses stjärtfenan på en av de 15-talet valar vi såg på tre timmar vi var ute.

 

 Ibland tittade solen fram och det blev runt 15 grader vilket lockade till lite fika utomhus.
 
 
Tack Thimmy och Sarah för en trevlig vistelse och all guidning och hjälp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0