Jag börjar blogga idag

Hej allesammans. Jag heter Jan-Olof och är 49 år och startar upp min första blogg idag - något jag gått och funderat på ett bra tag. Jag kommer nog att skriva en hel del om infrastruktur, kollektivtrafik och miljö - ämnen som intresserar mig mycket. Min familj, sambo och två utflyttade söner ligger mig naturligtvis varmt om hjärtat och jag kommer säkert att kommentera frågor om familjepolitik o.dyl. Som så många andra idag är en av våra pojkar och jobbar utomlands - för tillfället på Irland. Så länge han håller sig inom Europa känns det i någon mening som om han är på hemmaplan. Ja, jag är EU-anhängare. Innan jul kommer han förmodligen att åka till Kuala Lumpur i Malaysia - en plats han varit på tidigare och trivs bra med. Dessutom är hans flickvän därifrån. Kulturell mångfald är därför något som kommit mig nära inpå.

Kommentarer
Postat av: Thimmy

Stort lycka till med bloggen! Det ska bli kul att folja! Jag vet att du har skrivit mycket bra insandare
och andra texter innan sa jag forvantar mig fortsatt hog kvalitet har!

Malaysia ar val inte sa langt borta? Bade du och jag har ju internet och webkameror och internettelefoni och msn och mobiler. Dessutom har jag tillgang till svenska tidningar och min svenska bank pa natet. Jag ska ju till och med plugga pa svenskt universitet. Och sa ar det ju bara ett stenkast till den svenska kolonin Phuket.

2007-10-20 @ 02:19:47
Postat av: Lasse

Å katten är Thimmy iväg igen. Nu har jag kollat bloggen och visst det är ämnen som förtjänar att diskuteras. Men tyvärr så är det långt från ord till konkret handling.

2007-10-27 @ 18:22:41
Postat av: kristina

Hmm, nu är det väl fru och inte sambo!

Det tar tid att vänja sig kan jag tänka.

Hittade hit, grannen!

Men dagarna går och det kommer vara tyst i tre månader innan lägenheten är helt uppsagt.

Kramizz

Kristina

2008-09-07 @ 21:54:04
URL: http://www.branden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0