Full rulle...

Förlåt kära läsare för min senfärdighet att uppdatera min blogg – jag skall försöka bättra mig. Jag förstår mig inte riktigt på dom som säger att ”det är tråkigt” och ”det finns ingenting att göra”. Herregud – det finns ju hur mycket som helst att göra – och dessutom intressanta och ibland roliga saker. Ibland önskar jag att dagarna vore dubbelt så långa. När jag växte upp på 60- och 70-talen då var faktiskt allt mycket segare. Nu går allt med en jäkla fart. Aldrig har så många haft så snabb tillgång till så mycket information och kunskap. Det speedar liksom upp allting. Som jag skrev i föregående inlägg har vi stora problem att lösa framöver (vilket var taget ur en artikel från Expressen). Men man kan ju inte bara se dystert på allt, utan se det som en utmaning och bidra med det man kan för att göra världen lite bättre.

Kommentarer
Postat av: GB

Tillgången till information är underbar, men jag har ändå en känsla av att det finns en risk här också. Det är lätt att bli dränkt i informationsfloden. Den berusande friheten kan bli en fördummande praktfylla också. Information Overload kan vara nog så obehagligt, så det gäller att lära sig att filtrera och välja ut godbitarna.

2008-12-01 @ 15:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0