Jävla tåg

Som jag berättat förut jobbar jag som trafikledare för kollektivtrafiken och har tjänstgjort i helgen. Rubriken ovan menar jag inte gäller generellt. Men dessa små s.k. länsbanor med dåligt underhåll på både spåret och tågen ställer till problem i stort sett varje dag. Än värre blir det på hösten p.g.a. så kallad lövhalka. Ja, för en del låter det kanske inte klokt, men det är faktiskt så. Vanliga löv som ramlar ner på spåret gör att det blir halt för tågen och dom blir sena – ibland rejält sena, till förtret för både personal och resenärer. Nej, jag säger – lägg ner skiten. Tåg är ett masstransportmedel och är som sådant jättebra. Där det bara är små resandevolymer är det ur alla synvinklar bättre med buss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0