Dramatiskt veckoslut

Veckoslutet som gått har varit omtumlande och ångestfyllt för många. Två stora händelser har stått i fokus. Vad skulle komma ut av klimatkonferensen i Köpenhamn? Och så SAAB Automobile som kastas mellan hopp och förtvivlan. Det är tragiskt att världens ledare inte kunnat enas om ett kraftfullt klimatavtal. Men - miljöarbetet kommer ändå att fortsätta på många nivåer av massor av människor på olika sätt. Förhoppningsvis kan vi undvika framtida stora katastrofer. Vad gäller SAAB så verkade fredagens beslut innebära att en 60-årig epok går i graven. Men så ikväll (söndag) får vi höra i nyhetssändningar att Holländska Spyker lagt ett nytt bud?! Jag tycker som jag sagt förut att SAAB är en bra bil (jag har en själv). Men nu tror jag nog loppet är kört. Det skulle förvåna mig om det blir något annat än nedläggning – tyvärr. Avslutar med Cyndi Lauper och ”Time after Time” http://www.youtube.com/watch?v=Q1VlRqeTkE0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0