Michael Jackson är död

TV-kanaler, radiostationer, tidningar, bloggare - ja, i alla medier över hela världen förmedlades på fredagen sorgebudet att den legendariske artisten och ikonen Michael Jacksson har gått ur tiden. Han föddes samma år som jag (1958) och eftersom han började sin karriär redan som barn kommer jag ihåg honom sedan 60-talet då han tillsammans med sina bröder ingick i gruppen The Jackson Five. Genom åren gjorde han sen en fantastisk "resa" som sångare, låtskrivare och artist. En hel värld sörjer. http://www.youtube.com/watch?v=bYPqZlhpbQo


Kommentarer
Postat av: Thimmy

Orka bry sig...

2009-06-27 @ 17:17:40
Postat av: Gorbjo

Förlåt Nole, men inte hela världen sörjer. Måste hålla med Thimmy den här gången. Känns snarare som en uppiskad hysteri kring en ganska patetisk artist.

2009-06-29 @ 11:56:38
Postat av: Nole

Nåja, mitt ordval behöver ju inte tolkas bokstavligen. Men det går inte att förneka hans storhet inom musikvärlden. Han var vekligen en stjärna i världsklass och hans betydelse jämförs med storheter som Elvis Presley och John Lennon. Musikens betydelse skall man inte förringa och det här är personer som på ett eller annat sätt präglat flera generationer. Patetisk? Han var ju trots allt den artist som sålt mest skivor i världen. Då tycker jag det är mycket mer patetiskt när sportfånarna härjar om fotbollsmatcher på 50-talet o.dyl.

2009-06-30 @ 01:41:50
Postat av: Nettan o Inga-lill

Grattis på födelsedagen "gubbe"

2009-06-30 @ 20:17:26
URL: http://glutiz.blogg.se/
Postat av: Gorbjo

Först och främst ska man kanske inte gradera musik och framför allt inte musiksmak. Att jag aldrig fattat MJ:s musikaliska storhet säger ju ingenting, utom möjligen att jag inte fattar. Däremot berör det inte mig.

Jag använde därmed fel ordval när jag skrev patetisk artist. Hade nog varit bättre att säga patetisk människa, för det är så han framstår för mig. Känns som en dålig "förebild" och det tycker jag nog måste räknas in som en komponent i idolskap.



Trots detta, instämmer med föregående, GRATTIS GUBBE!

2009-07-01 @ 11:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0