Trafikstörningar gör folk förb…ade

I över ett halvår har länets tågtrafik fungerat dåligt - mycket dåligt. På bara Tjustbanan och Stångådalsbanan har 1200 turer drabbats vilket om jag inte räknar fel är bortåt 25%. Inte sällan uppstår störningarna plötsligt med förseningar som följd. Inte minst senaste veckan har det gjorts politiska utspel i ämnet och man idkar gärna pajkastning på KLT. Politikerna tycks ha ett kort minne - den här trafiken är en följd av deras egna beslut. Problemet är att vagnmatrialet är dåligt och slitaget är alltför stort beroende att även själva banorna är i dåligt skick. Eftersom Banverket inte avsatt ens så mycket som en krona till underhåll på dessa banor saknas egentligen förutsättningarna att långsiktigt kunna upprätthålla bra trafik. Därför är det min inställning att ersätta trafiken med buss. Ska vi ha någon trovärdighet kvar i vårt kommunikationssystem måste vi ha en trafik som vi kan upprätthålla enligt tidtabell. Läs gärna min artikel om Framtidens transportsystem http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4635422

Den här gången länkar jag till Donna Summer med "This time I know it´s for real" http://www.youtube.com/watch?v=dft5CgEvTPE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0