Organiserat kaos

Ja, i viss mån är det nog så det är nu. Inte nog med alla förändringar på jobbet. Hemma hamnar vårt bohag undan för undan i kartonger som nästan börjar bli ett störande inslag. Vår flyttdag är något tidigarelagd och dagen "D" närmar sig snabbt. Ångesten jag nämnde i förra inlägget har mer kommit att övergå i någon slags "skönt-att-komma-härifrån-känsla". Tyvärr finns det mycket mer att önska vad gäller underhållet av fastigheten vi bor i och omgivningen häromkring. T. ex. har kommunen slutat klippa allmänna gräsytor och ganska stora ytor är på väg att växa igen. Det sprider sig en oro att delar av vårt kära gamla Ruda håller på att förslummas. Ovanpå det har jag hamnat i onåd hos ett par syskon som bor i samhället. Så ja, det känns nu skönt att komma härifrån och kunna fokusera energin på positiva saker. Ska vi en dag komma tillbaka, ja då måste det hända mycket här. Kommunen, Samhällsföreningen och byns i särklass största hyresvärd, Stångåkonsult måste sätta sig ner tillsammans och göra Ruda till en väl underhållen, vacker och trevlig by att bo i - annars finns det ingen framtid här. Här följer låten "Show me the meaning of being lonley" http://www.youtube.com/watch?v=9jHlJJoXVm4


Kommentarer
Postat av: Thimmy

Det later inget kul.



Jag har ocksa en skont-att-det-snart-ar-over-kansla. Da menar jag studierna. Men det kommer nya problem, det hade varit trakigt annars. Den nya delen av mitt som borjar den 7 juni ar nog det som jag ser fram emot mest. Hur kanns det att vara gift? Jag har mest hort att det bara blir varre efter man gifter sig.

2009-05-23 @ 17:13:33
Postat av: Nole

Älskar man varandra och trivs tillsammans är det toppen att gifta sig. Sen finns det en del grabbigt skitsnack, men det just bara snack i dom flesta fall för att verka cool. När vi gifte oss tyckte jag vår relation blev bättre - någon slags själslig fördjupning. Sen är det viktigt att "förvalta" ett äktenskap/förhållande, hålla "glöden" vid liv och hjälpa, stödja och respektera varandra.

2009-05-24 @ 01:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0