Telefonterror

Suck – vad trött jag är på alla telefonförsäljare (Telemarketingföretag bl.a.). För oss har det inte räckt med att vara anmäld till NIX-telefon. Jag vet inte riktigt varför, men nu ska jag ta reda på det ordentligt. Jag vet att företag som man är kund hos och handlat av på senaste tiden anser sig ha rätt att ringa. Men det dyker upp en massa andra konstigheter också. Telefonnummer 0914-52 18 70 har hållit på och ringt flera gånger då vi inte varit hemma. Natten mot onsdagen 30 september ringde dom mitt i natten ca kl.02.50. Det verkar som dom hann lägga på innan vi svarade. Vi har nummerpresentatör och har kollat numret på nätet där man får fram följande: Megafon Telemarketing Costa Del Sol SL, Calle S n 2021 29649 Mijas-Costa, Malaga. På nätet har folk också utfärdat Varning för detta nummer. Det sägs att "Det här är ett företag som försöker lura dig på pengar. OBS- Svara INTE och ring INTE tillbaka så slipper du en räkning på ett par tusen kronor - bara för att du svarar eller ringer tillbaka". Sådana skojare måste stoppas. Och att ringa mitt i natten betraktar vi som telefonterror. Har därför mailat/tipsat polisen om detta. Bifogar en (av flera) länkar med folks kommentarer och frustration om eländet. http://www.vemringde.se/index.php?q=0853527751


Kommentarer
Postat av: Wenche

De ringer til Norge også! Har hatt to oppringinger de siste to ukene, men ikke tatt telefonen....heldigvis. Takk for advarselen:)

2009-10-06 @ 09:33:07
Postat av: Thomas

Vill ni att dom skall sluta så finns bara ett sätt. Kontakta styreleder för företaget Glenn Kihle, Myrullvegen 14 3735 Skien Norge. Hem tel: 4746667946 el mob 95111985 alt 2531754. Är han spydig så bara fortsätt ring tills han har tid, betala med samma medicin. Jag har blivit av med dom helt och hållet. Lycka till!

2010-02-21 @ 17:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0