Den oövervinneliga verkligheten



Efter en av våra söners tragiska bortgång i höstas har vi haft det tufft. Thimmy (min son) har skrivit följande dikt som beskriver hur det kan kännas:

 

”I ljuset av döden är ord överflödiga och otillräckliga

I dödens mörker gnager en vilja till handling,

en vilja att utföra mirakel

men jag vaknar gråtande med verkligheten som motståndare

Den sparkar på mig när jag ligger

Jag slår tillbaka men träffar bara luft

Tigande, med blicken mot intet, ligger jag kvar

misshandlad och maktlös

Jag hatar den oövervinneliga fiende som verkligheten är

men jag tvingas ta fiendens hand för att kunna stå igen”

 

Inigma med låten ”Shadow of Silence” ger känslorna ytterligare en dimension

http://www.youtube.com/watch?v=FOYWbX_AjTg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0