Länge leve kärnfamiljen

Det kom ett mail från en organisation med förkortningen RKTL. Jag gick med där som stödmedlem för ett par år sedan. Inte för att jag är kristen fundamentalist, utan i protest mot gaylobbyn. Den här föreningen lyfter bl.a. fram kärnfamiljens trygga grund och att äktenskapet är för att ingås mellan man och kvinna. En ordning som olyckligtvis många försöker radera ut. Död åt kärnfamiljen har ju vänsterradikala sagt och fritt fram för homosexuella att gifta sig har alla riksdagspartier utom KD sagt. Och eftersom det politiska systemet fortfarande infiltrerar svenska kyrkan blir det inte teologin som blir ledande utan vad som för tillfället är politiskt korrekt. (se även http://janolof.blogg.se/2009/october/homoaktenskap.html ).  Paradoxalt nog (och glädjande) ingås fler traditionella äktenskap nu än på mycket länge och den traditionella kärnfamiljen tycks allt mer populär. För att återknyta till inledningen så verkar det som RKTL planerar att lägga ner sin verksamhet – tyvärr. Det behövs motkrafter mot dom oerhört starka lobbyister som ständigt försöker indoktrinera folk. Och tack och lov finns det andra organisationer som kommer att fylla den funktionen. Länge leve kärnfamiljen.


Kommentarer
Postat av: Bloggande Gubben

Vem orkar bry sej om vem grannen ligger med.Barn har rätt att få växa upp och få en bra uppväxt utan förtryck oavsett hur föräldrar konstellationen ser ut.Kyrkan ja,den har allt för länge varit en kvarnsten runt folks nacke.Förtryck och förmaningar har varit dess motto.En påhittad skröna (bibeln)som förlänge sedan borde förkastats.Folk slogs i skampåle för att straffas och skrämmas till lydnad.Än idag förekommer det fast i mer förklädda former.Länge leve den kärleksfulla människan.

2010-02-17 @ 19:47:27
URL: http://bloggandegubben.blogspot.com
Postat av: Jan-Olof

Vad jag tycker är att man bör ha en moralisk kompass. Det är klart att om grannen är gift och är otrogen tycker jag naturligtvis det är förfärligt. Dels bryter han/hon ett löfte och dels så skadar ju han/hon faktiskt den andre parten (åtminstone i dom flesta fall). Om den bedragne grannen är min vän och förmodligen tagit väldigt illa vid sig – ja, då bryr jag mig. För utöver moralen finns ju också något vi kallar empati. Barn har rätt att få växa upp med sin far och sin mor. Det är för mig den naturliga utgångspunkten. Ibland omöjliggörs detta p.g.a. otrohet. Sedan finns det förstås äktenskap/förhållanden där det bästa är att gå skilda vägar, t.ex. om det förekommit våld eller missbruksproblem. Att homosexuella lever ihop och vad dom gör i sin sängkammare, det angår inte mig. Men när dom kräver att få ”min” kyrka och Guds välsignelse, ja då har man gått för långt. För vad bloggande gubben än tycker om religion så vill ju dom homosexuella faktiskt bli accepterade i just den kyrka han tycker är en kvarnsten.

2010-02-22 @ 19:21:16
URL: http://janolof.blogg.se/
Postat av: Blggande gubben

Kyrkan förespråkar kärlekens budskap och allas likavärde.Opps där försvann den moralen.

2010-02-24 @ 10:13:36
URL: http://bloggandegubben.blogspot.com
Postat av: Jan-Olof

Bloggande gubben blandar äpplen och påron ganska rejält. Förhoppningsvis är han inte dummare än han förstår vad jag skrivit. Om han tror att det går att vifta bort med en rad - så varsågod. Vi lever ju i ett fritt land. Men är du genuint intresserad av teologiska diskussioner föreslår jag du går vidare till http://www.ostran.se/bloggar/dagblogg

2010-02-25 @ 02:12:29
URL: http://janolof.blogg.se/
Postat av: Bloggandegubben

Dummare än tåget är jag inte men du lever i en hycklande & moraliserande värld.Kyrkan pratar om allas lika värde för att sedan moralisera över människors sexualitet.Vifta på du & lev i en låtsas värld av moralism & kyrkligmoral.

2010-02-28 @ 12:49:01
URL: http://bloggandegubben.bologspot.com
Postat av: Jan-Olof

Så för att jag inte delar gaylobbyns värderingar, värnar om kärnfamiljen och tycker det är fel med otrohet skulle jag vara en hycklare? Nu får du väl ge dig….

2010-03-01 @ 01:15:49
URL: http://janolof.blogg.se/
Postat av: Rammzi

Ännu mer idioti. Så pass svidande idiotiskt och bakåtskridande kristen pissmoral att jag mailat länken till en god vän och tillika en betydelsefull människa.



Hets mot folkgrupp?

2011-09-20 @ 10:06:58
Postat av: Jan-Olof Johansson

Till Rammzi : Ja, du måste verkligen ha ett helvete. Vilken tur att du har en ”betydelsefull” vän. Det visar sig att han mailat till Samhällsföreningen – samma dag som du skrivit kommentarer på min blogg. Han har också fått svar. Om det får du prata med honom själv. Intressant är dock att ni båda tappar själva grundbudskapet, nämligen krocken mellan politik och teologi. Problemet är egentligen inte min text, utan snarare hur ni tolkar den. Det finns homosexuella i min bekantskapskrets och vi har inga problem med varandra. När ni läst min text har ni känt er kränkta. Det finns ingen anledning. Grejen är den att vi har olika värderingsgrund. Om jag föredrar kristna traditioner och den traditionella kärnfamiljen så är det väl min sak. Eller har åsikts- och yttrandefriheten upphört i det här landet? Så – ”tagga ner” lite och försök och håll en sansad debattnivå. Som du/ni uppträder mot omvärlden, så blir du/ni också bemötta.

2011-09-26 @ 18:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0